14 Şubat 2012 Salı

FRİDA KAHLO

 I

 Maya’ların peçesini düşüren kadın
seni bir Aztek piramidine kilitliyor,
hapsediyor yüzündeki labirentin granit ustası

II

 Acılarını İsa’ya veripkurtulmak istiyor senden
bütün ışığını içine çeken gözünü ayırmadığın aynalar

III

 Sana geldim
kuşlar gibi cömert
içimde bir yetim yalnızlığı
kapında nöbetçiyim
  
acıyı sev Frida ben sevdim

IV

 Sana geldim
hani cam gibi gözleri nasıl ağlarsa öksüzler
yalnız çocuklar avutabilir seni

acıyı sev Frida ben sevdim

V

Sana geldim
mısralar ne bilir
ne bilir şarkılar
ne diye siyahı sevmişim

acıyı sev Frida ben sevdim

VI

Sana geldim
kapını çalmadan dönemem
evinin kuytusuna bırakma beni kambur kediler gibi

acıyı sev Frida ben sevdim

VII

Sana geldim
uyanık ırmaklar gibi
yaşamak duası kadar eski
iki ıssızlık arasında
bırakma beni

acıyı sev Frida ben sevdim

VIII

Sana geldim
rivayete göre taş olmuş
sürgüne gönderilmiş çocukluk anılarım
tarih defterleri
kurumuş gözyaşı deresi

acıyı sev Frida ben sevdim

IX

Sana geldim
bu ırmağı geçmek
bu sessizliği bozmak için
nerde başlıyor bu akşam
nerde bitiyor
ışığını bağışla ateşböceğim

neyin var senin
seni sevdim.

Ertan MISIRLI

1 yorum:

  1. beni inanılmaz etkilemiştir Frida'nın yaşanmışlıkları. Filmini de eğer izlemediysen, mutlaka tavsiye ederim.

    YanıtlaSil